Requiem voor de buurt

‘Requiem voor de Buurt’ is een participatieproject bedacht door dirigent Josefine Straesser, in samenwerking met Kerk & Buurt Westerpark en de Nassaukerk. Dit project heeft als doel dat iedereen die dat wil kan kennismaken met eeuwenoude gregoriaanse melodieën.
In het kader van dit project worden verschillende activiteiten georganiseerd van juni tot en met november 2024.

Concerten op 1 en 2 juni

Op 1 en 2 juni zijn er twee concerten in de Nassaukerk waar het Requiem van Duruflé wordt uitgevoerd door een projectkoor van ervaren amateurzangers. Op het programma staan ook twee werken van Erik van Nevel en de wereldpremière Requiem voor nyckelharpa en contrabas van Anders Jallén. Voor de buurt is de generale repetitie gratis te bezoeken. Deze repetitie is op donderdagavond 30 mei vanaf 19:30 uur in de Nassaukerk

Data en tijden concerten

1 juni 20:00 uur

2 juni 15:00 uur

Nassaukerk, Amsterdam

Kaarten en donaties

Kaarten voor 1 en 2 juni kosten 15 euro en zijn te bestellen met het formulier onderaan deze pagina. Ook donaties zijn van harte welkom.

Zangworkshops in september en oktober

Tijdens de workshops krijgen de deelnemers stemvorming en worden gregoriaanse melodieën gezongen. De melodie is weergegeven in een vereenvoudigde notatie.

De melodieën zullen vervolgens tijdens een concert rondom Allerzielen (begin november 2024) worden uitgevoerd door de deelnemers. Ook zal het Requiem van Duruflé dan weer klinken.

Data workshops:

zaterdag 7 september 14:00-16:00 uur

zaterdag 28 september 14:00-16:00 uur

zaterdag 12 oktober 14:00-16:00 uur

De datum voor de vierde workshop (inclusief diner) wordt later bekendgemaakt.

Nassaukerk, Amsterdam.

Aanmelding en betaling

Voor mensen met een stadspas zijn de workshops gratis. Andere deelnemers betalen 15 euro per workshop.

Aanmelden kan bij de dirigent Josefine Straesser. Email: j.straesser@icloud.com

Dag van de componist

Met de wereldpremière van het ‘Requîem voor nyckelharpa en contrabas’ maken de concerten in de Nassaukerk deel uit van het festival ‘Dag van de componist’. Tijdens dit festival komen honderden in Nederland actieve componisten in de schijnwerpers te staan met meer dan 500 musici. Meer dan 150 concerten vinden plaats in 15 steden. Radiostation NPO Klassiek zendt dan ook nieuwe Nederlandse muziek uit. Meer weten over dit festival? Kijk op www.nieuwgeneco.nl en op www.newmusicnow.nl.

Doneer / Koop tickets Requiem voor de Buurt

Dit project kost veel geld en daarvoor zijn fondsen aangeschreven en is een crowdfunding opgestart. Ook u kunt helpen door middel van een donatie.

Met onderstaand formulier kunt u tickets kopen en/of een donatie doen. Vermeld DUIDELIJK in de omschrijving of het gaat om de aankoop van tickets, met daarbij vermelding van aantal en de dag (1 of 2 juni) of dat het gaat om een donatie (onder vermelding van: donatie Requiem vd Buurt).

Tickets voor een concert kosten 15 euro per persoon. Bij een donatie van 50 euro krijgt u 1 ticket cadeau, bij een donatie van 100 euro krijgt u 2 tickets cadeau. Binnen 7 dagen krijgt u per e-mail een persoonlijk bericht en bevestiging van uw donatie en/of aankoop van de tickets.

iDEAL