SOUP & SOUL

op zoek naar verbinding met jezelf en met je buur(t)

Soup & Soul is een maandelijkse avond (met soep!), om met elkaar op adem te komen. Iedereen is welkom en de avonden zijn kosteloos. Het is een samenwerking van Kerk & Buurt en de Nassaukerk en wordt gedragen door een groot aantal vrijwilligers.

Mede door de Coronacrisis hebben wij ervaren hoe noodzakelijk onze avonden van verbinding zijn. Door het samen soep eten en het je samen verdiepen in een aansprekend onderwerp, onder leiding van deskundigen, lukte het zelfs tijdens de lockdowns mensen te verbinden, via de online ontmoetingen die we toen hebben opgezet. Bij Soup & Soul schuift een zeer diverse groep buurtgenoten aan.

Het project is ontstaan voor Corona uitbrak; de urgentie om bezig te zijn met eenzaamheid en de behoefte aan verbinding met mensen om je heen is er in feite altijd. Daarnaast weten we allemaal dat Corona blijvend veel sporen in de samenleving trekt. De noodzaak om op duurzame wijze door te gaan met het creëren van bewustzijn rond vereenzaming en het leggen van buurtverbanden tussen mensen is mede daardoor alleen maar groter geworden.
Eén van onze belangrijkste doelstellingen is het neerzetten van een duurzaam project, zodat er blijvend een ‘baken in de buurt’ kan ontstaan. Alhoewel er ontzettend veel werk verzet wordt door vrijwilligers, zijn er ook kosten aan ons project verbonden, onder andere om kwaliteit en continuïteit te waarborgen.

Daarom zoeken wij SOUP & SOULMATES die ons willen steunen! Draag jij Soup & Soul een warm hart toe? DOE MEE, HELP MEE OF DONEER.

iDEAL